« Tillbaka till alla inlägg

Gör dina kunder till återkommande kunder

Publicerad 2014-09-02 av Johan Vallstrand

Utöver de traditionella greppen för att få kunder att återkomma till er som kund (dvs att erbjuda varor kunden behöver, samt en kanonbra service och bra pris) så finns det inom e-handel alternativa metoder för att få kunder att handla om och om igen.

Genom att skicka e-post, och ”hitta på” en anledning så kan kunder uppmuntras att handla av er igen. Sportamore är ett bra exempel - de använder anledningen ”nu är det 3 månader sedan du handlade". CDON skickar ut liknande mail när kunder har namnsdag, och många företag skickar även ut liknande mail när kunder som har registrerat sin information fyller år!
Kombinera gärna dessa mail med en rabattkod som gäller under en mycket begränsad tid, kanske samma dag, eller resten av veckan. Glöm inte att tipsa kunden om populära produkter i mailet, alternativt produkter som du vet passar till det kunden har köpt tidigare.

Lycka till med försäljningen!

« Tillbaka till alla inlägg