Nyheter

Kan mitt innehåll påverka hur min e-handel visas på Google?

Publicerad 2014-09-01 av Johan


En fråga som har ställts efter vår artikel om sökmotoroptimering är vad man ska tänka på när man skriver texter och skapar innehåll för sin ehandels-sida. Här kommer lite bra tips för att komma igång!

Se till att bara publicera kvalitativt text-innehåll. Hellre 10 välskrivna rader om er eller om en produkt, än 2 sidor inklippt text från tillverkarens hemsida. Att bara kopiera text från tillverkares hemsidor kommer aldrig att hjälpa er SEO-mässigt. Sedan om kunderna efterfrågar tillverkarens texter - lägg in dem under en egen flik på produktsidan i så fall. Men tro aldrig att kopierade texter hjälper er att ranka på Google. Det är u
nika produkttexter som innehåller fraser och uttryck som folk söker på gör att din sida kommer hamna bra till hos Google.

Ett annat bra tips är att skapa kampanjsidor kring aktuella teman – ha en sida med midsommarkläder inför midsommar, och ha en kampanjsida med julklappstips inför jul.
Skapa även en temasida per leverantör med kvalitativ text om den leverantören. Kunderna söker ofta på varumärken, och en samlingssida kommer att fångas upp av Google. 

För att ytterligare driva trafik - starta en blogg/nyhetssida. E
n uppdaterad blogg som del av din hemsida gör att du ständigt kommer fylla på med sökbar text. Skriv inlägg och lägg upp bilder direkt när det kommer in nya spännande produkter! Kunderna gillar dessutom att löpande följa vad ni gör bakom kulisserna, det bygger förtroende och varumärke.

Sist men inte minst - välj en Googlevänlig plattform med bra struktur, exempelvis Adaptive Shop.


« Tillbaka

Kommentarer