Kundservice

Gör dina kunder till återkommande kunder

Publicerad 2014-09-02 av Johan Vallstrand

Utöver de traditionella greppen för att få kunder att återkomma till er som kund (dvs att ebjuda varor kunden behöver, samt en kanonbra service och bra pris) så finns det inom e-handel intressanta grepp för att få kunder att handla om och om igen.

Genom
att skicka e-post, och ”hitta på” en anledning så kan kunder uppmuntras att
handla av er igen. Sportamore är ett bra exempel - de använder anledningen ”nu
är det 3 månader sedan du handlade". CDON skickar ut liknande mail när
kunder har namnsdag. Kombinera
gärna dessa mail med en rabattkod som gäller under en mycket begränsad tid, kanske samma dag, eller resten av veckan. Glöm inte att tipsa
kunden om populära produkter i mailet, alternativt produkter som du vet passar till det kunden har köpt tidigare.

Lycka till med försäljningen och trevlig helg!


« Tillbaka