Funktioner

Vanliga frågor



Erbjuder ni flytthjälp från andra plattformar?

- Självklart, vi erbjuder flytthjälp från andra leverantörer och hjälper er med hela migreringsprocessen in till vår plattform.


Aktiverar man apparna själv i Adaptive Shop - direkt till sin butik?

- För att garantera att inget går sönder eller att andra appar påverkas vid installation så sköter vi det steget åt er. Ni slipper oroa er för att något krockar eller går fel, vi löser det!


Om jag gör en offertförfrågan och ändrar mig - hur gör jag då?

- En offertförfrågan är inte bindande - vi kontaktar er när ni lagt en offertförfrågan och därefter kan ni ställa fler frågor om ni har funderingar och därefter ändra, ta bort och lägga till i er offert om ni vill.


Hur hanterar ni högt tryck i butiken, som vid Black Friday?

- Under trafikintensiva perioder som Black Friday lägger vi extra krut på att er butik ej ska påverkas eller behöva kompromissa - ni kan vara säkra på att er butik kommer rulla på som vanligt och att användarna får en härlig upplevelse i er butik.

Vi har aldrig haft några problem under högt trafiktryck som inte snabbt har kunnat lösas och i vårt driftavtal kan ni läsa med om vad vi garanterar från vårt håll när det kommer till er butik online - vi värdesätter att alla våra butiker ska fungera utmärkt under tillfälliga högtrycks-perioder vid kampanjer och högtider.

För mer information så tveka inte att kontakta oss!


Om man börjar med paketlösningen Smart, kan man senare byta till Enterprise?

- Självklart, om det är något vi älskar är det lösningar som funkar för alla, därav erbjuder vi Smart och Enterprise - två olika paketlösningar som möter olika behov och önskemål. För de som lanserar sin butik med Smart och senare vill byta till Enterprise så hittar vi alltid en lösning.


Hur kommer man i kontakt med er på snabbaste sätt?

- Ni når oss genom vår support direkt i pratbubblan nere i högra hörnet på Adaptiveshop.se, under fliken kontakta oss i ett frågeformulär eller via support@adaptiveshop.se.

Annars finns vi tillgängliga på telefon 08 - 121 444 88 om det skulle vara något brådskande.

Notera att vi även från vårt håll får larm gällande fel om något drastiskt skulle ske eller gå snett med butiken så vi kan direkt åtgärda detta om ni tecknat det i samband med driftavtalet.


Kan man lägga till fler appar efter lansering?

- Självklart, fler appar kan ni lägga till eftersom när ni kommit igång med er butik om hittar nya funktioner ni vill testa på eller tror skulle förgylla er butik och underlätta för er samt era användare. Alla våra appar hittar ni under fliken Appar, sidan uppdateras eftersom med nya alternativ. Håll utkik och kontakta oss om ni har önskemål eller saknar någon funktion till er butik - så hittar vi en lösning!


Hur funkar det med designen - kan jag exempelvis använda min egen logga och typsnitt?

- Vi hjälper er anpassa ert designtema efter ert varumärke och självklart använder vi er aktuella logga. Skulle ni önska finns även möjligheten att vi kollar igenom er företags-branding och hjälper er att uppdatera er befintliga branding eller om ni är sugna på en helt ny identitet finns vårt designteam redo.


Fler frågor? Kontakta oss!