Ljud & Bildgallerian

Bakgrund

Tele-Hå teamet är en grupp på 9 personer med en fysisk butik på över 650 kvadratmeter i Göteborg som tillhandahåller bild- och ljudlösningar. Verksamheten har i sin fysiska butik byggt upp ett showhouse med ljud- och bildlösningar. Ett unikt koncept, som de kallar sin ljud och bild-galleria. Gallerian är tänkt att förmedla livsstilen som tillkommer - snarare än att fokusera enbart på tekniken.

När Tele-Hå tog kontakt med oss hade de en webbshop genom tjänsten Jetshop (nu Norce). Den var föråldrad och höll inte måttet - de såg att vi hade tekniken och funktionerna att ta Tele-Hå vidare online och valde därefter att byta till Ashop. All data importerades genom att vi byggde en skräddarsydd produktimportfunktion för Jetshops format.

Utmaning

Utmaningen i projektet med Tele-Hå var att ta en fysisk butik som funnits i över 60 år in i den digitala sfären på ett sätt som stöttar butiken, och inte kräver onödigt arbete som håller butiken tillbaka - allt ska skötas sömlöst. Vi har hjälpt Tele-Hå med mycket automatisering och digitalisering av manuella arbetssätt för att effektivisera hela arbetsflödet.

Bild

Nyhetsbrev och marknadshjälp

I samband med vår omfattande tekniska support, erbjuder vi också marknadsföringshjälp för att ytterligare stärka Tele-Hås närvaro både online och offline. Vårt team skapar och skickar regelbundet ut nyhetsbrev som belyser aktuella kampanjer och speciella erbjudanden, vilket håller kunderna engagerade och väl informerade. Vi utnyttjar också kraften i sociala medier genom att regelbundet posta inlägg på plattformar som LinkedIn, Facebook och Instagram, vilket inte bara ökar interaktionen med befintliga kunder men också attraherar nya. Allt innehåll vi producerar, inklusive nyhetsbreven, publiceras även på Tele-Hås blogg. Där använder vi strategiskt utvalda sökord relaterade till deras produkter för att förbättra sökmotoroptimering (SEO) och driva relevant trafik till deras webbplats. Denna integrerade marknadsföringsstrategi spelar en central roll i att förstärka varumärkets synlighet och stödjer samtidigt försäljningen både i den fysiska butiken och online.

Resultat

Samarbetet mellan Tele-Hå och Ashop är en framgångssaga sedan starten 2014. Tele-Hå var exempelvis en av de första butikerna som hoppade på vår nya designplattform 2020, en uppgradering som gav ett stort uppsving i försäljning och effektivisering av arbetssätt. De växlade upp digitalt i samband med uppdateringen och såg att det gav positiv inverkan på konverteringen när de satsade mer på deras online butik i form av funktioner för att effektivisera det dagliga arbetet.

I sin onlinebutik använder Tele-Hå många andra vår appar, och en av dessa är appen Produktserier. De säljer mycket hifi-produkter och på grund av detta säljer de många produkter som tillhör en hel serie (men olika produktkategorier). Med hjälp av appen Produktserier så kan butiken enkelt korslänka besökare för att hjälpa kunderna navigera sig på sidan och hitta tillhörande produkter - som i sin tur resulterar i högre försäljning.

Tele-Hå synkar in hundratusentals produkter automatiskt från sina leverantörer som gör att de får ett större utbud online i jämförelse med butiken. ''Sällan köpta'' produkter som inte finns i butiken finns online och påverkar försäljningen positivt. För Tele-Hå har vi byggt en speciellt setup som är en kombination av appen Lagerstyrning och specialanpassade API-kopplingar mot deras leverantörer för att matcha de behov som Tele-Hå har.

Ett av våra senaste projekt var att ytterligare digitalisera produktsynken för Tele-Hå. När de synkar in produkter får de all information från leverantören och genom synken importeras alla produkter snyggt in i butiken med tillhörande innehåll, men de måste i slutändan prissätta hundratals produkter manuellt. Vi har hjälpt Tele-Hå att automatisera hela processen och resultatet blev automatisk prissättning baserat ett påslag mot inköpspris som butiken själva anger per varumärke.

Logga