Automatisk e-post vid lämnade varukorgar

Få tillbaka kunder som avbrutit ordrar


En övergiven varukorg betyder traditionellt sett en förlorad kund. Det har nu ändrats. Med Adaptive Shop Orderpåminnelse så kan du få tillbaka kunder som tidigare varit förlorade – alla kunder som avbryter en order får nu ett trevligt mail med erbjudande om support kring beställningen, och en länk för att återskapa varukorgen och genomföra köpet.

Andelen kunder som avbryter ordrar ligger oftast mellan 20 % - 50 %. Studier har visat att upp till en av fem kunder som får ett påminnelse-mail går tillbaka in på sidan och genomför köp, vilket alltså gör att en e-butik med omsättningen 2 Mkr kan öka sin omsättning med upp till 400 000 kronor per år – utan att lyfta ett finger.

Hur kommer man igång?

Det är enkelt att komma igång med Orderpåminnelser via e-post i Adaptive Shop. Klicka på beställ här bredvid så kommer vi att starta upp funktionen på nolltid.

Låt övergivna varukorgar bli ett minne blott, och låt din omsättning öka! Dina kunder kommer att uppskatta den extra service som detta innebär, så det är win-win för alla parter!

Klicka här för att beställa direkt!

Orderpåminnelse

Tillval: 2 000:-
  • Automatiska påminnelsemail
  • Öka din omsättning