« Tillbaka till alla inlägg

Använd service och kunskap som säljargument

Publicerad 2014-09-22 av Johan Vallstrand

Många av kunderna till Ashop är fackhandlare med gedigen kunskap och service. Denna service är självklar att erbjuda för kunder i butiken, men ofta svårare att bibehålla på nätet. Vad kan man då göra som butik för att särskilja sig på nätet, och för att få kunderna att handla?

Visa på expertis

En bra approach som bland annat används av Flügger Färg är att omsätta den kunskap ni har i er fysiska butik till funktionalitet på er hemsida. Flügger har lanserat en utmärkt guide till utomhusfärg på sin hemsida där besökaren svara på ett fåtal frågor och därefter får en unik rekommendation av färg - snyggt och smidigt. Som kund kan guider som denna påverka enormt i val av butik!

Vilken kunskap sitter din butik inne med? Är ni experter på att välja motorolja åt kunder, TV åt kräsna citypar eller jaktradio åt entusiaster? Omsätt er kunskap till smart funktionalitet på nätet och sälj mer!

Kontakta oss på Ashop för att bolla hur ni som butik kan nå längre på nätet genom att använda er kunskap i fler kanaler.

« Tillbaka till alla inlägg